Firavunların Ve Cahilerin Öbür Dünyaya Geçit Yolu- Nil Nehri


                      Dünyanın en uzun nehirlerinen biri( Nil) yaklaşık 6,650 km uzunluğundadır ve Mısırda yer almakdadır. Eski Mısırda Nil, hayat demekdi. O dönemde yaşayanlar için bir yaşam kaynağıdı. Tarım, balık bölgesiydi ve su kaynağıdı. Çok uzun zamanlardan beri, Mısırlılar Nil nehrini yaşam ve verimliliğin simgesi olduğna inanırlar. Mısırlılar samiğmiyetini Nil nehrine borçlular. Akışından, sellerinden ve saflığından cömertlik ve dürüstlük kazanmışlardır.  Eski Mısırda, öldükden sorna ruhun öbür dünyaya Nil nehrinden 'Ölüler Şehrine' geçtiğini duymuştum. Artık ne kadar doğru onu bilmiyorum, çok küçüktüm artık hatırladığım kadar.

nil nehri ile ilgili görsel sonucunil nehri ile ilgili görsel sonucu                                                                                                                                                                                                     Ben yıllar önce, aylemle Luxor ve Aswan turuna çıkmıştım. 4 gece, beş gün gemi yolculuğu yapmıştık.  Insanları çok cana yakın ve yardım etmeyi severler, özelikle Türksen. Aynı dini paylaştığmız için olabilir. İlk durağımız Luxor şehriydi. Oraya Nil nehrinden gitik. Günya, eskiden Nil nehrinde Timsahlar varmiş ama artik soyları tükenmiş. Luxorda kesinlikle gidilmesi gereken 'Kralar Vadisi' vardır. Gemi yolculuğu oldukça eylenceli  olmuştu. Hava inanılmaz sicak ve tozluydu.
              Gemide akşam yapılcak aktiviteler/eğlenceler vardı. Kalabalık gitmek en iyisi. İkinci durağımız Aswandı. Orada bir küçük köy gezmiştik. Uyuşturulmuş Timsahlar vardı sırf insanlar resim çeksin ve para kazanalım diye. Bence hiç hoş bir şey değil. Hayvanların bu dünyadaki evlerini yok edip sorna onları para kazanmak için kulanmak egoistlikden başka bir şey değildir. Bu dünyada insalar hayvanlara nasıl davrancağını bilmiyorsa, birbirimize saygı duymamızı bile beklemiyorum. O köyde ayak bileğime Ankh işaretini hennasın yapmışlardı. Eski Mısırın en ünlü ve en önemli simgesi.
ankh ile ilgili görsel sonucuBu yazdığımdan kesinlikle daha çok yerleri gezmiştim ama ne yazıkı akşam 12 de bukadar yazabiliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Elegant Plastic Wedding Plates

4th of July Decoration Tips